Blogaholic
Logga in
·
Styr upp en egen blogg
·
Köp Bitcoins billigt

Kändisarnas favoriter när det gäller märkesklockor

Image and video hosting by TinyPic

Att klockans främsta uppgift är att visa tiden är uppenbart, men faktum är att klockan i alla tider varit en betydande accessoar när det gäller stil, design och utsmyckning. Idag finns mängder av klockmodeller och lyxiga märken att välja bland på marknaden och i och med att de flesta varumärken profilerar sig på ett eller annat sätt brukar man kunna välja det märke man bäst identifierar sig med. Det faktum att designerherrklockor från toppmärken oftast marknadsförs med kända ansikten som modeller förstärker även känslan märket vill förmedla med sina klockor.

Många väljer att köpa en klocka i present till någon man tycker om och frågan är då varför du ska ge bort märkesklockor? Vad gör det så trevligt att få en klocka Det finns faktiskt många goda anledningar med att ge bort märkesklockor i present:

• Snygga herrklockor, såsom Marc Jacobs klockor, är den optimala detaljen för att skapa en stilren look.

• Det är en lyxig gåva att ge bort till någon man tycker om – oavsett om det är lite enklare Gant klockor, klassiska Armani klockor eller något dyrare Michael Kors klockor med läder och silverdetaljer. 

• Man kan idag hitta ett stort urval av snygga klockor online, vilket gör det smidigt att leta fram en modell som passar personen i fråga man ska ge bort gåvan till.

• Fördelen med att ge bort klockor är att snygga herrklockor passar de flesta stilar, en person som ofta klär sig i kostym bör inte vara utan en märkesklocka samtidigt som den person som klär sig lite mer casual i vardagen kan förbättra sin look med stilrena designerherrklockor utan att behöva ändra den övriga stilen.

Stilrena och snygga herrklockor ger helt enkelt männen en komplett look och vi har sedan reklamens tidiga dagar sett hur kända män från både musik- och filmbranschen får agera modell och ansiktet utåt för olika märkesklockor. Det är ett väl fungerande sätt att nå ut med en känsla eller en typ av livsstil som ett visst varumärke vill förmedla via sina produkter och klockor.

Här nedan följer några spännande exempel på samarbeten mellan välkända märken och kändisar.

Bremont – Tom Cruise

Det teknikinspirerade och lite äventyrliga klockmärket Bremont skapades av två tidigare flygplansdesigners, vilket framkommer i märkets snygga herrklockors stil och igenkännande från flygtekniken.

Tom Cruise har under en längre tid figurerat som Bremonts ansikte utåt (både i annons och på event), vilket visat sig fungera utmärkt då skådespelaren med filmer som till exempel Mission Impossible och Top Gun förmedlar klockmärkets koncept på bästa sätt – det vill säga fart, action och stilfullhet.

Tag Heuer – Leonardo Di Caprio och Brad Pitt

Märket anses vara ett av de största och mest ansedda premiummärkena på klockmarknaden och valet att samarbeta med den väl synlige och respekterade Leonardo Di Caprio har varit en fördel i varumärkesbyggandet.

Även Brad Pitt har figurerat som ansikte åt Tag Heuer och de två skådespelarna har inte bara yrket gemensamt utan även deras engagemang i världen på ett eller annat sätt. Di Caprio har bland annat uppmärksammats för sitt engagemang i klimatfrågan och Pitt tillsammans med sin fru i barnorganisationer som Unicef. 

ROLEX – David Beckham och Usher

Klockmärkenas mästare och riktiga finlirare ROLEX behöver ingen närmare presentation, men även om märket sedan lång tid tillbaka haft en stark position på marknaden har man varit noggrann med att välja samarbetspartners och ansikten utåt som representerar varumärket på allra bästa sätt.

David Beckham är inte bara känd som en stor idrottsman och duktig fotbollsspelare utan även som stilikon och trendskapare. Han har utan tvekan förmedlat den lyxiga och framgångsrika känsla ROLEX vill förmedla med sina designerherrklockor.

Sångaren och musikproducenten Usher har även figurerat som ansiktet utåt för ROLEX, något som har fungerat väl med tanke på stilikonens lyxiga vardag. Usher är även känd klocksamlare och är väl mån om att dekorera sin handled med stora klockor i avancerad design och teknik. 

BREITLING – John Travolta

Schweiziska Breitling är ett av branschens mest respekterade varumärken med en fascinerande tillverkningsprocess och dedikerad formgivning. 

Den kände skådespelaren John Travolta med filmer som till exempel Pulp Fiction och Face-Off har varit ansiktet utåt för klockmärket Breitling i över tio år. 

Hans personliga intresse för flygplan och flygteknik är väl känt för många och även en anledning till att varumärket valt att fokusera sina kampanjer på Travolta. Samarbetet har uppfattats som en sann relation och det faktum att varumärket riktar sig lite mer mot den mognare generationen har även gjort Travolta till en utmärkt modell och ambassadör.

Kvalitetssäkra dig med märkesklocka

Att välja en märkesklocka när du köper ny klocka ger dig en större garanti för bra kvalitet. Den må vara snäppet dyrare än ett armbandsur utan märke men det märks också tydligt på kvaliteten. Din märkesklocka kommer du med högsta sannolikhet att kunna bära i många år framöver.

Publicerat klockan 11:46, den 12 februari 2016
Postat i kategorin Livsstil och taggat som snygga herrklockor, märkesklockor, klockor online
Dela med dig på Facebook, MySpace, Delicious

Det finns inga kommentarer

Skriv en kommentar

Namn
Email
Bloggadress
Vad blir tre plus sju? (Svara i siffror.)
Kommentar
Laddar captcha...
Om den inte laddar, var god inaktivera av Adblock!
För att publicera en kommentar måste du verifiera vår Captcha. Den använder under några sekunder en del av din processor för att bekräfta att du inte är en bot.